Deti sedia s mamičkami k kruhu, všetci sa držia za ruky a odštartujeme klubíček:
„Jeden, dva, tri, štyri, päť, Riškov klubík je tu hneď.“
Dochádzka. Poviem mená všetkých zúčastnených detí, deti sa prihlásia. Posledné je Riškovo meno, ale Riška niet.
Riško sa nám stratil a tentokrát o ňom nemáme žiadnu správu. „Dokážeme ho zachrániť? No jasné!“ ťapneme si dlaňami.
Deti, viete, ako sa volajú ľudia, ktorí hľadajú niekoho, kto sa stratil? Detektívi!
Správni detektívi majú na hlavách klobúky. Voláme na Bimba, nájdeme medzi jeho vecami klobúky, deti ich dostanú.
Zároveň však dostanú 1. úlohu: nájsť špiónov, ktorí sú ukrytí niekde okolo nás a určite Riška videli. Je ich 5. Deti hľadajú 5 zvieratiek (u nás drevené časti puzzle), keď ich nájdu, špióni im nechcú nič prezradiť, kým im nenájdu domčeky a nenakŕmia ich, volajú Bimba, ten má obrázok kosti (pre psa) – dostanú 2. časť skladačky (obydlie s potravou); obydlí je však viac, aby to bolo ťažšie. Alternatíva je ukryť plyšákov alebo obrázky zvierat a každému dať v miske jeho potravu – obrázok).
Špióni prezradia, že videli Riška s čudným ujom – popíšu jeho výzor a deti skladajú tvár podľa popisu (robia karikatúru – do vystrihnutej hlavy vkladajú vystrihnuté vlasy, oči, nos… všetko z viacerých možností ).
Kde uja hľadať? Voláme na Bimba, ten nám odhalí tajnú vec – samotného uja – tvár uja prilepíme na balón, balón priviažem na motúz – voľne, aby sa dal posúvať (jeden koniec motúza priviažem na jednu stoličku, druhý na inú ale nižšie) a deti doň fúkajú. Ujo nám prezradí, kam Riško šiel, ale musia uhádnuť, čím on je. Na konci čaká kôš plný pokrčeného papiera, deti musia papier vystrieť, kým nenájdu tvár uja a obrázky úľa, včely a medu – ujo je včelár.
Keď uhádnu, dostanú obálku, v nej sa ukrýva odpoveď, kam Riško išiel. V obálke je jednoduché puzzle s obrázkom lesa. Deti poskladajú obrázky, majú odpoveď.
Ideme do lesa. Prejdeme po lavičke cez potok, lezieme po kameňoch do kopca (preliezajú vankúše), predierajú sa pavučinou (motúz poprepletaný medzi stoličkami).
Kde však Riška v lese hľadať? Voláme Bimba, vezmeme si lupu. Nájdeme stopy. Ukážem deťom 3 rôzne stromy, ku každému vedú iné stopy – vtáčika, medveďa a človeka – Riška. Deti si musia zapamätať, ako vyzerá Riškov strom, potom hľadajú rovnaký obrázok. Keď ho nájdu, nájdu Riška.
„Dokázali sme Riška zachrániť? Dokázali!“
Ťapneme si do dlaní.
A zaspievame si (na hudbu Keď si šťastný) a tancujeme do kruhu:
Úlohu sme hravo splnili, splnili (zadupať),
Dobrodružstvo pritom zažili, zažili (zadupať),
kto sa rád hráva, neprehráva,
v klubíku je super zábava.
Hurá, hurá, hurá!!!